Bátor naplója

Bátorkodom megosztani Veletek mindennapjaim élményeit, érzéseit.

LEGJOBB KÉPEIM

Utolsó kommentek

  • Zsuzsa89: Gratulálok az ezüsthöz! Nagyon jó kis buli lehetett!!! (2013.05.10. 22:55) Olimpiai ezüst!
  • Zsuzsa89: Nekem ez a kép nincs is meg!!! (2013.01.09. 21:52) Piri mami az unokáival
  • Dittta: Nagyon jók a rajzaid!!!! :) (2012.06.13. 20:09) PIK(ásszóbá)TOR
  • Zsuzsa89: Kedves Bátor! Eszter nevében is köszönjük az éneket, nagyon szépen szólt, ügyi vagy! (2012.05.25. 14:30) Elindult a hétpettyes...
  • Dittta: Ez lett a kedvenc dalom. :) Tündér vagy! :) És olyan szépen ejted a szavakat! Zene füleimnek! :) (2012.05.24. 21:16) Elindult a hétpettyes...
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Anya levele a barátainak, amikor én még csak két hetes voltam

2007.01.25. 13:46 Baator

Sziasztok!

Ma két hete vagyunk itthon Bátorral, aki már 17 napja kóstolgatja a külvilágot.

Lassan kezdjük feltérképezni kisfiúnk napirendjét, ami csak arra jó, hogy állandóan eltérjünk tőle... :)

Néhány sorban az eddigi (szubjektív) élményeimről:

Nagyon sokat készültem a szülésre, és mondhatom, hogy nagyon megérte, mert gyönyörű élmény volt (a születéstörténettel még tartozom, de nem volt időm megírni...), de hogy mi lesz azután, arra nem fektettem túl nagy hangsúlyt, és ezáltal bele is sétáltam néhány tudatlanságomból fakadó csapdába...

Például nem volt kellően tudatosítva bennem, hogy egy kisbaba nem tud egyedül elaludni, segíteni kell neki, ha kell, két órán át. Aztán újra két órán át, és így tovább... Nővérkém szerencsére megtanított egy-két trükkre, hogyan lehet "átvágni" a nagyfiút, hogy úgy érezze, még mindig anya karjában van, pedig már a kiságyban dorombol... :)

A szoptatással voltak, vannak gondok, ezeken át kell esni, nincs is ezzel nagy baj, csak annyi, hogy rengeteg erőt kivesz az emberből, hogy nem csak a szoptatás miatti energiaveszteséggel kell számolni, hanem azzal is, hogy sebes, hogy fáj, hogy van-e elég tej, stb.

A sírásokat is ki kell tanulni, melyik mit jelent, hogy ne kelljen felesleges köröket róni a kísérletezgetéssel, vajon mit is kellene most csinálnom, hogy neki jó legyen...

Szerencsére Bátor igen jó baba, mindent tud, és amit a szülei sem rontottak el rajta (cumi), azt sikerült jó természetében megőriznie. Ügyesen szopik, nagyokat alszik, néha fáj egy kicsit a pocak, de erre is megvannak már a pozíciók, amik segítenek.

A Páromról elmondhatom, hogy eddig is fülig szerelmes voltam belé, de most ismét óriásit nőtt a szememben és szívemben. Mindenben mellettem áll, bíztat, átvállalja az éjszakai büfiztetéseket és altatásokat, hogy én pihenhessek. Sok erőt merítek a jelenlétéből és a segítségéből.

Természetesen a sírdogálás (baby blues?) engem sem került el. Vagy elérzékenyülésből, hogy milyen szép családom van, vagy pedig kétségbeesésből, hogyan is tudnék segíteni a babámon... Persze a hormonok és a fáradtság az oka, tudom...

Fontos tanulsága az eltelt időnek, hogy kijelenthetem, immár leesett nekem is, hogy van egy fiam. Én előtte szinte csak a szüléssel voltam nagyon elfoglalva, arra készültem teljes lényemmel, és kissé váratlanul ért, ami utána jött. Már kezdem utolérni a történéseket. Fontos rádöbbenésem volt, hogy immár nagy felelősség nyomja a vállamat/vállunkat, hiszen velünk van egy kicsi lény, aki alapvetően tökéletes, és minél kevesebbet kellene rontani rajta. Elmondhatatlanul fontos minden gesztus, amit tőlünk lát, minden tettünk, szavunk, gondolatunk benne fog tükröződni, hiszen tőlünk tanulja az életet. Őérte kell jobb embernek lennünk. Hát, most itt tartok.

Elég kaotikusra sikerült a levélke, ezért bocsi, majd összeszedem magam, csak most nagyon sietek, mert az alvásidőmből csippentettem le ezt a rövidkét is.

Még jelentkezem. Ha a leveleitekre, hívásaitokra nem reagálok (időben), az nem bunkóság, csak fáradt vagyok, és időt kérek.

Puszi mindannyiótoknak!

KataMama

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://molnarbator.blog.hu/api/trackback/id/tr47537060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juca(Medgyeske) 2007.06.28. 09:31:39

Kata, fantasztikusan írsz, nagyon szépen fogalmazol és különösen lenyűgöző a gondolkodásmódod! Meghatottál, tanítottál, bár talán nem is gondolnád, köszönet érte! Juca
süti beállítások módosítása