Bátor naplója

Bátorkodom megosztani Veletek mindennapjaim élményeit, érzéseit.

LEGJOBB KÉPEIM

Utolsó kommentek

  • Zsuzsa89: Gratulálok az ezüsthöz! Nagyon jó kis buli lehetett!!! (2013.05.10. 22:55) Olimpiai ezüst!
  • Zsuzsa89: Nekem ez a kép nincs is meg!!! (2013.01.09. 21:52) Piri mami az unokáival
  • Dittta: Nagyon jók a rajzaid!!!! :) (2012.06.13. 20:09) PIK(ásszóbá)TOR
  • Zsuzsa89: Kedves Bátor! Eszter nevében is köszönjük az éneket, nagyon szépen szólt, ügyi vagy! (2012.05.25. 14:30) Elindult a hétpettyes...
  • Dittta: Ez lett a kedvenc dalom. :) Tündér vagy! :) És olyan szépen ejted a szavakat! Zene füleimnek! :) (2012.05.24. 21:16) Elindult a hétpettyes...
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Mese

2008.10.18. 14:47 Baator

Nagyon szeretem a meséket.

Van sok mesekönyvem, amikből kiolvasom a legjobb történeteket. A betűk még nem nagyon érdekelnek, de a képek annál inkább. Ha Anya már sokszor elmesélt nekem egy mesét, akkor már én is el tudom mesélni neki, hogy mi van a képeken, vagy például ha mégis ő meséli, akkor figyelmeztetem minden apróságra, amit esetleg véletlenül (!) elfelejtett megemlíteni. Ilyen módon már két mesét teljesen kívülről fújok, azok a kedvenckéim:

CirmosCicáról és legjobb barátjáról szól az egyik, amiben a kiscica megtanítja a kiskacsát úszni. A szomorú kiskacsa az elején még azt mondja, hogy "hüp-hüp", a vágén azonban már boldogan modja: "háp-háp", és így lett belőle HápiKacsa. Előtte azonban még volt pár kalandja CirmosCicának a dühös tyúkanyóval, a megrettent kiscsibékkel, a mérges kakassal és a bátor nyuszikkal. Anya mindig kihangsúlyozza, hogy a kisnyuszik, akik roppant aranyosak és szófogadók, nagyon szívesen játszanának Cirmossal, de sajnos most haza kell menniük anyukájukhoz, mert megígérték, hogy hazaérnek vacsorára, és Cirmosnak is megígérik, hogy legközelebb feltétlenül folytatják a játékot. Még nem jöttem rá, mi olyan fontos ebben a részben, hogy Anya ennyire részletesen elmagyarázza, de biztos fontos lehet számomra ez az információ, mert ez - komolyan mondom - már az agymosás határait súrolja... :)

A másik kedvenc könyvem még Anya mesekönyve volt, amikor akkora volt, mint most én. (Tudom, nehéz elképzelni...) Arról szól, hogy Kati meglátogatja a nagymamáját, és az útját mutatja be a városból a falu felé. Szerencsére igen mozgalmas az útja, találkoznak busszal, teherautóval, vonattal, traktorral, sőt még nénós autó is akad kettő: tűzoltó és mentő. A végén a nagymama ölelő karokkal várja, Kati pedig visz neki virágot. (Ez utóbbi is fontos részlet, én is sok lánynak adok virágot, mert ezt gyakorolni kell...) Természetesen ebben a mesében is a részletek a fontosak, például amikor a vonat miatt meg kell állni Katiéknak az autóval, akkor ugyebár le van engedve a sorompó, és pirosan világít a lámpa. Ha elment a vonat, akkor a sorompó felemelkedik, a lámpa pedig fehérre vált. Hát így működik ez. (Már annyira tudom kívülről, hogy míg élek nem fogom elfelejteni... :))

Még számos szuper könyvecském van, de ez a kettő a kedvencem.

baator: meseolvasás

Szoktam mesét nézni is, ha Anya segít bekapcsolni a gépet. Az interneten van egy jó mesetévé, ahol szintén jó kis mesékből lehet válogatni, itt a kedvencem a Kárókatona és a Tündér. Előbbi a horgászatról szól, és nagyon aranyos dalocska van hozzá, utóbbi pedig egy minden kívánságot teljesítő tündérről, aki álmában látogatja meg a gyerekeket. Én is szoktam vele álmodni, reggel pedig elmesélem Apáéknak, hogy mi mindent játszottunk együtt a tündérekkel. A mesetévén egyébként nem csak rajzfilmek vannak, hanem koncertfelvételek is, például a Kolompos együttesé, amit szintén nagyon szeretünk Anyával.

A neten szoktam még nézni Oroszlánkirályosat, Szilajt, Pityke őrmestert, Vizipókosat, meg még sokfélét, de a kedvencem a Vuk. Számtalanszor láttam már.

Gyűlik már a saját meselemez gyűjteményem is. Gyakran belenézek a Verdákba, a traktoros részeket nagyon bírom. Nemrég kaptam A legkisebb ugrifülest ajándékba, az eléggé tetszik. Anyának meg az tetszik, ahogyan én élvezem a mesét. Fel is vette legutóbb, mert - állítólag - irtó ari vagyok közben. Tényleg?

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://molnarbator.blog.hu/api/trackback/id/tr67720149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása