Bátor naplója

Bátorkodom megosztani Veletek mindennapjaim élményeit, érzéseit.

LEGJOBB KÉPEIM

Utolsó kommentek

  • Zsuzsa89: Gratulálok az ezüsthöz! Nagyon jó kis buli lehetett!!! (2013.05.10. 22:55) Olimpiai ezüst!
  • Zsuzsa89: Nekem ez a kép nincs is meg!!! (2013.01.09. 21:52) Piri mami az unokáival
  • Dittta: Nagyon jók a rajzaid!!!! :) (2012.06.13. 20:09) PIK(ásszóbá)TOR
  • Zsuzsa89: Kedves Bátor! Eszter nevében is köszönjük az éneket, nagyon szépen szólt, ügyi vagy! (2012.05.25. 14:30) Elindult a hétpettyes...
  • Dittta: Ez lett a kedvenc dalom. :) Tündér vagy! :) És olyan szépen ejted a szavakat! Zene füleimnek! :) (2012.05.24. 21:16) Elindult a hétpettyes...
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Somló vára

2008.10.19. 16:14 Baator

Ma is kirándulni voltunk az ősökkel. Traktorokban és várromokban gazdag szép őszi idő volt...

Első utunk Somlóvásárhelyre vezetett Piri mamiék birtokára, ahol csuda klassz erőgépekkel volt szerencsém közelebbről megismerkedni.

Csaba bácsi óriási kombájnját is kipróbáltam. Meglepően kényelmes, minden igényt kielégítő a gép vezérlőterme. Maga a kombájn pedig olyan óriási, hogy nyilván minden autót leural az utakon...

Elemér papi traktorjait is sorra kipróbáltam. A legjobb az volt, aminek a négyszemű tigris a jele. Nem tudom, hogy hívják. De olyan jól van kitalálva, hogy én is könnyedén fel tudok mászni az ülésre, és elérek minden fontos kütyüt. Na meg egy kis érzékem is van hozzá... :)

Miután kiélvezkedtem magam az erőgépeken, végre elindultunk az uticélunkhoz. Piri mami elkísért minket a Somlóra is, de a várhoz nem jött fel velünk, hanem eddig ő szöszmötölgetett a kertben, csomagolgatta nekünk a friss "háztájit", és finom meleg ebéddel várt minket a pincénél.

Mi nagynehezen megtaláltuk a várhoz vezető ösvényt, és rögtön neki is iramodtunk az emelkedőnek. Szaporán kapkodtam a lábacskáimat, Barnival versenyt futottunk, fogócskáztunk, kardozgattunk, szóval szédítő tempót diktáltam az ősöknek.

Elég sokat kellett felfelé haladni, és meglehetősen meredek szakaszok is voltak az úton, de szinte teljesen a saját lábamon szaladtam fel a csúcsra. Pedig közben visszafelé is haladtam néha-néha... :)

baator: Somló vára

A várban kikukucskáltam az összes pici és alacsony ablakon, lenéztem a lukakba, felmásztam mindenhová, ahová tudtam, ahová pedig egyedül nem ment, ott segítséget is kaptam...

baator: falmászás kis segítséggel

A várudvaron találtam leesett köveket, azokat megpróbáltam kitalálni, hová is valók, ugyanis nagyon szeretek mostanában kirakózni. Sajnos nem sikerült megállapítanom a pontos helyet, úgyhogy annyiban hagytam a dolgot, és inkább másztam tovább.

baator: Ez a kő hová való?

Apával megnéztük a gyönyörű kilátást. Sajnos a sümegi várat nem találtuk meg. Vagy párás volt az idő, vagy rossz irányba kerestük... :)

baator: panoráma figyelés

Lefelé is megindultam önállóan a lábikóimon, de elég meredek volt az út, úgyhogy az ősök két kezébe kapaszkodva hintázgattam lefelé egy darabig, aztán Apa a nyakába vett. Hát úgy elég kényelmes a séta...

A borospincénél már várt minket Piri mami válogatott finomságokkal. Ettem sok finom szőlőt is. Olyan izgalmas volt az egész kirándulás, hogy nem is tudtam hazafelé elaludni az autóban. De aztán itthon durmoltam egyet. Remélem nemsokára újra útra kelünk. Annyi vár van errefelé, amit még nem láttam... :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://molnarbator.blog.hu/api/trackback/id/tr6721634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása